بروزرسانی: 15 آذر 1404
کاربرد نرم افزار CRM در صنعت گردشگری و توریسم
کاربرد نرم افزار CRM در صنعت گردشگری و توریسم
بااین حال اتوماسیون یا خودکار شدن خدمات به معنای حذف کارمندان هتل ها نیست، بلکه روش کار آن ها با تغییراتی مواجه می شود. عدم ارتباط با مشتریان – نادیده گرفتن نظرات مشتری یا پاسخ ندادن به پیام های شبکه های اجتماعی برای اعتبار شما در طولانی مدت مضر است. بسته به شغل خود ، به احتمال زیاد محتوایی دارید که می توانید برای پاسخگویی به این سوالات مختلف کاربر ، پاسخ دهید و به آنها مشاوره دهید تا در نهایت رزرو سفر خود را انجام دهند. از لحظه ای که فرد تصمیم می گیرد که می خواهد به سفر برود ، یک تعداد تحقیق و برنامه ریزی برای فرآیند تصمیم گیری او وجود دارد. گرفتن بک لینک همیشه دشوار و وقت گیر است و باید مراقب باشید که از یک پروسه طبیعی طبعیت می کنید و از وب سایت های بی کیفیت لینک دریافت نکنید (حتی اگر به نوعی مربوط به سفر باشد) ، زیرا در این امر در دراز مدت برای تجارت شما خوب نیست. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواید منجر به افزایش دیده شدن سایتتان شود خود در شبکه های اجتماعی و داشتن محتوای ثابت از آنها استفاده کنید.
- افزایش تقاضا، علیرغم به چالش کشاندن ذینفعان اکوسیستم در انطباق سریع استراتژیشان، فرصت بزرگی را برای رشد به وجود می\u200f آورد.
- پشتیبانی از فناوری اطلاعات و ارتباطات و نت، کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و همچنین تعامل بین افراد، سازمان ها و گردشگران را آسان می کند.
- گردشگری الکترونیکی یعنی دیجیتالی شدن تمام فرایند و زنجیره های ارزش در صنعت توریسم.
- در این رابطه می توان به هتل های گران قیمت پنج ستاره تا هتل های بسیار کم هزینه؛ و یا کمپ های ارزان قیمت یک ستاره تا کمپ های پنج ستاره اشاره کرد.
- عموما بازگردانی یک مطلب از یک زبان به زبان دیگر کار مشکلی استو اگر پای ترجمه تخصصی گردشگری از زبان فارسی به زبان انگلیسی به میان بیاید این دشواری دوچندان می شود.
او یادگیری ماشینی را توانایی رایانه برای آموختن بدون نیاز به برنامه نویسی تعریف کرد. سفرها و بازدید هایی که به مقاصد شهری انجام می گرید تحت عنوان city tourism) نیز شناخته می شود ).سفرهایی که با انگیزه بازدی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی تجاری خرید و شرکت در رویدادها انجام می گیرد. این گونه گردشگری رشد سریعی داردواین امر فرصت بیشتری برای بازسازی بافت های شهری فراهم می آورد. این نوع گردشگری در سالهای اخیر به عنوان ابزاری برای ایجاد درآمد و اشتغال و تنوع بخشی به اقتصاد محلی مورد توجه قرار گرفته است. عمدتا شهرنشینان برای تجربه موقت سبک و شیوه زندگی روستایی این نوع گردشگری را طلب می کنند.گردشگری روستایی بیشتر یا گردشگری مزرعه شناخته می شود حال آنکه گردشگری روستایی دربرگیرنده مفهوم وسیعتری می باشد. از هر ده شغل در جهان، یک شغل مربوط به گردشگری است، توسعه گردشگری در ارزآوری و تنوع بخشی به فعالیت های اقتصادی کشورها تأثیر بسزایی دارد و بستر مناسبی برای تحقق اهداف اقتصاد را فراهم میکند.
نقش هوش مصنوعی در صنعت توریسم چه خواهد بود؟
تجربه ی جذب گردشگر با کشاورزی در اقصی نقاط دنیا نشان داده است که روستاها و مزارعی که همزمان حیواناتی مانند گاو و گوسفند و غیره را پرورش می دهند، در این نوع گردشگری موفق تر وارد عمل شده اند. بر اساس گزارش ها، این اپلیکیشن از زمان آغاز به کار خود تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بلیط هواپیما فروخته است. نکته جالب اینکه، هتل ها و خطوط هوایی نیز از این برنامه های پیش بینی قیمت برای تغییر نرخ ها بر اساس تقاضای مصرف کننده استفاده می کنند. اپلیکیشن هاپر با استفاده از یادگیری ماشین، از پایگاه داده پروازها برای پیش بینی قیمت ها و معرفی پروازهای بهینه استفاده می کند و حتی توصیه های شخصی سازی شده ای را در مورد مناسب ترین زمان برای رزرو پرواز به کاربران ارائه می دهد. به عبارتی، وقتی یک مسافر پروازی را جستجو می کند، هاپر در مورد اینکه آیا باید اکنون بلیط بخرد یا منتظر قیمت بهتر باشد، مسافران را راهنمایی می کند.
هوش مصنوعی چیست؟
گردشگری بین المللی به عنوان یکی از مهم ترین صنایع در جهان، به طور طبیعی بر عرصه های دیگر تاثیر گذاشته است. اهمیت زبان انگلیسی و یادگیری زبان مرتبط با این صنعت به نظر ضروری می آید. دوره زبان انگلیسی گردشگری به زبان آموزان و راهنمایان گردشگری این امکان را می دهد که با یادگیری زبان انگلیسی دامنه گسترده تری از ارتباط با دیگران مخصوصا گردشگران را ایجاد کنند. بارها در این مقاله به اهمیت شخصی سازی سفر و نقش هوش مصنوعی در دستیابی به آن اشاره کردیم؛ روندی که در طول دوران کرونا به اوج رسید و به نظر می رسد مدت ها در اوج خواهد ماند. استارت آپ گردشگری "XOKind" یکی از چندین استارت آپ گردشگری جهان است که در زمینه برنامه ریزی مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می کند. استفاده از هوش مصنوعی در صنعت هتلداری، مزایای گسترده ای در ارتقای تجربه مهمانان دارد.
آیا با وجود سایت های بزرگ در حوزه گردشگری، راه اندازی چنین سایتی پیشنهاد می شود یا خیر؟
این کافه ها کنار نوشیدنی های سرد و گرم و خوراکی های متنوع چیدمان، دکوراسیون، نورپردازی، مسیر دسترسی و پرسنل خوش برخوردی دارند که حضور در این کافه ها را به یکی از بهترین لحظات سفر به مشهد تبدیل می کند. برگرهای حجیم عطاویج، پیتزاهای پروپیمان پتیزا پیتزا و سوخاری های تازه و ترد بزرگمهر از غذاهایی هستند که مشابه طعم آن ها در مشهد به سادگی پیدا نمی شود. همه این فست فودی ها غذاهای باکیفیت، قیمت مناسب با حجم و کیفیت غذا، محیط خانوادگی و دوستانه شیک، چیدمان ایدئال و… دارند. این باعث می شود اغلب گردشگران از خوردن غذاهای فست فودی در این رستوران ها احساس خوشایندی داشته باشند.