فلسفه ی فردریش نیچه؛ رنج و عذاب دستمایه ی تبدیل شدن به انسانی بزرگ دیجی کالا مگ
انتشار: اسفند 30، 1399
بروزرسانی: 15 آذر 1404

فلسفه ی فردریش نیچه؛ رنج و عذاب دستمایه ی تبدیل شدن به انسانی بزرگ دیجی کالا مگ

فلسفه ی فردریش نیچه؛ رنج و عذاب دستمایه ی تبدیل شدن به انسانی بزرگ دیجی کالا مگ

ارزش قائل شده برای این احساس از بدن، که روح غربی هرگز به آن رضایت نداده، پایه ی مفهوم نوینی از انسان است. علم بیولوژی با تمام مفاهیم جبرگرایانه اش، به چیزی ورای ابژه ای در زندگی معنوی تبدیل می شود، قلبِ آن می شود. اصوات پر رمزوراز خون، وراثت و گذشته ای که بدن همچون ابزاری معماگونه در خدمت آن هاست، طبیعت پر گره ی خود را که مطیع راه حلِ «منِ» بی اندازه آزاد است، از دست می دهند. «من» برای حل این گره ها به کار نمی آید، او خود را در اختیار ناشناخته ها قرار می دهد، حتی ناشناخته های این گره ها. خودِ حقیقی بودن به معنای پرواز بر فراز تمام احتمالات و اتفاقاتی که همواره در برخورد با آزادیِ من، بیگانه می نماید، نیست؛ برعکس، به معنای آگاه شدن از وابستگی ناب و اجتناب ناپذیر ، وابستگی که در وحدت با بدن ماست، و پذیرش این وابستگی است. اگر لیبرالیسم در قرون اخیر جنبه ی دراماتیک این گونه آزادی را نادیده گرفته، اما در عوض عنصری اساسی را در چهارچوب آزادی حاکم بر خرد حفظ کرده است.

  • 3- این کتاب در سال 2007 میلادی توسط نشر کانتینیووم به چاپ رسیده است.
  • بنابراین، مهم است که بدانیم هر گونه ارزیابی از اثرات گردشگری نه تنها باید به اثرات اقتصادی ملموس مانند درآمد و درآمدهای ارزی مربوط باشد، بلکه باید به اثرات غیراقتصادی و ناملموس مانند اثرات اجتماعی و فرهنگی نیز توجه داشته باشد.
  • این اماکن به مثابه کانونهای زیارتی، در سطح محلی و ناحیه ای گردشگر می پذیرند و در نتیجه به کمک این اماکن و با برنامه ریزی، سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های لازم می توان باعث توسعه ی گردشگری مذهبی شد.
  • اما اگر انسان ها مسئول نجات گونه های دیگر باشند، به نظر می رسد که نقشی بسیار خاص در طبیعت را به عهده گرفته اند؛ نقشی غالب در نظام زیست-محورِ برابرانه.
  • به عبارت دیگر در گردشگری پایدار بر خلاف گردشگری انبوه، توسعه گردشگری و کسب منافع اقتصادی نباید به منابع جامعه میزبان، خصوصاً منابع فرهنگی آن آسیبی وارد نماید، بلکه توسعه گردشگری باید موجبات توسعه ی فرهنگی را نیز فراهم نماید (16).

کتاب جستارها[۲۰] شهادت نامه ی مکتوبی است که از کسی باقی مانده که در تلاش برای یافتن «هنر زندگی» بوده است. این اثر هیچ ساختار مشخصی ندارد و طرحی کلی و خطوط مشخص استدلالی در آن دیده نمی شود. اغلب به نظر می رسد خود مونتنی فراموش کرده است که چه هدفی داشته، البته اگر هدفی در کار بوده باشد. حتی خواننده گاهی متوجه نمی شود که او چه می خواسته بگوید و از گفتن این جملات چه منظوری داشته است.

کتاب فراسوی نیک و بد: درآمدی بر فلسفه ی آینده

روح در مفهوم سنتی خود، قدرت اش را در بازگشایی گره ها ــ که همیشه مایه ی مباهاتش بوده ــ از دست می دهد. وی با موانع سر سختی مواجه می شود که هیچ ایمانی قادر نیست آن ها را بلرزاند، آزادی مطلق، که مکمل معجزات است، برای اولین بار، در ذات روح، مطرود واقع می شود. از این رو، مارکسیسم تنها با مسیحیت به تقابل بر نمی خیزد، بلکه با هرگونه لیبرالیسم ایده آل گرایی که برای آن «هستی عامل تعیین کننده ی آگاهی نیست، بلکه این آگاهی و یا خرد است که هستی را تعین می بخشد»، می ستیزد. ازاین رو، مارکسیسم رویه ای مغایر با فرهنگ اروپایی در پیش می گیرد تا منحنی هماهنگ رو به رشد آن را بشکند. هسته ی تئوری آثار دکتر شروین وکیلی عبارت است از نظریه ای سیستمی که دیدگاه زروان نامیده می شود. این دستگاه فکری از کاربستِ نظریه ی سیستم های پیچیده برآمده و پیوند «من»ِ خودآگاه و کالبد زیست شناختی اش با «نهاد» اجتماعی و ساختارهای فرهنگی را صورتبندی می کند.

مقاله تغییرات روزانه گرمای خالص جذب شده در لایه گرادیانی یک استخر خورشیدی

اگر فیلسوفی به فلسفه ای که مدعی است عمل نمی کند، آن را بی اعتبار می سازد. هر مکان و فضای جغرافیایی به منظور رشد و تعالی به برنامه ریزی توسعه نیاز دارد بقاع متبرکه موجود در روستاههای شهرستان مشهد خارج از این مقوله نبوده و با توجه به اهمیت مذهبی که دارند، نیاز مبرمی به برنامه ریزی توسعه دارند. روش تحقیق بکار گرفته شده توصیفی-تحلیلی است و جامعه آماری تحقیق با توجه به محدوده مورد مطالعه شامل 11بقعه از 14 بقعه که در روستاهای شهرستان واقع شده اند . با نظر به تاریخ فلسفه می توان مشاهده کرد که جست وجوی معنوی با قلمروهای مختلفی از فلسفه، از قبیل زیبایی شناسی، فلسفه ی دین، فلسفه ی اخلاق و فلسفه ی زبان پیوند می خورد و فیلسوفان بسیاری عمیقاً به شیوه های بهتر زیستن و معنای زندگی پرداخته اند. به همین دلیل است که هنگامی که پایِ «معنا» به میان می آید، ذهن فلسفی منبع مهمی برای پاسخ گویی است. ازاین روی، ماسیمو پیلیوچی (Massimo Pigliucci) به همراه اسکای سی.

معنویت قابلیت حلول در هر گونه از گردشگری را داراست که وابستگی زیادی به توان، علاقه و موقعیت گردشگر، فعالیت و محیط دارد. لذا گردشگری و معنویت اشاره به معنویت قابل درک در تمامی گونه های گردشگری دارد و با گردشگری مذهبی بسیار متفاوت است. گردشگری مذهبی و زیارت که ریشه ی شکل گیری گردشگری است، بر اساس مقیدات و آداب دینی خاص مهیا شده است که موجبات وحدت و درک عمیق گروهی از اجتماعات را فراهم ساخته است. اما در دنیای مدرن، تجربیات سریع و گذری به واسطه ی سرعت بالای زندگی، ارزش مفهوم گردشگری و معنویت را برجسته تر و متفاوت تر کرده است. لذا گردشگری کالبدی است برای شکل گیری روحی معنوی که در تمامی ابعاد و انواع گردشگری قابل بروز و تجربه است.