بروزرسانی: 15 آذر 1404
اهمیت و اثربخشی نهادهای تأثیرگذار بر توسعه گردشگری روستایی کاربرد روش تحلیل شبکه دکتر محمدصادق ابراهيمي
اهمیت و اثربخشی نهادهای تأثیرگذار بر توسعه گردشگری روستایی کاربرد روش تحلیل شبکه دکتر محمدصادق ابراهيمي
مدیران شرکت گردشگری می توانند از راه دور از طریق اطلاعات گزارشات ردیاب بر کار های لیدر و راننده ها نظارت داشته باشند و برنامه ریزی های دقیق تری انجام دهند. همچنین استفاده از این ردیاب ها و جی پی اس خودرو می تواند خیال افراد را از امنیت سفر راحت کند. ردیاب ها قابلیتی به نام درخواست کمک اضطراری دارند تا در مواقعی که گردشگران دچار مشکل شدند بتوانند از طریق ردیاب درخواست کمک به مدیر ارسال کنند تا مدیر از طریق اطلاعات موقعیت مکانی مسافران بتواند به آن ها کمک کند. شرکت های مسافرتی می توانند برای هر مسافر ردیاب همراه و شخصی فراهم کنند تا نظارت بر روی موقعیت مکانی مسافران برای مدیران آسان تر باشد. همچنین بسیاری از کسب وکارهای گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی، انواع داده های مالی و تجاری خود را پردازش و تحلیل کرده و بر اساس نتایج حاصله، اقدام به بخش بندی مشتریان، قیمت گذاری انعطاف پذیر، و تدوین استراتژی های کسب وکار می کنند.
- اینجا است که باید به هوش مصنوعی اعتماد کنید و کارها را به تکنولوژی بسپارید تا شما در یافتن یک بینش درست همراهی کند و به شما مسیر اصلی رسیدن به مخاطب و تعامل مناسب با او را نشان دهد.
- گزارش برانتلند[30] کاربردی ترین تعریف از توسعة پایدار را با عنوان «رفع نیازهای کنونی بدون به خطرانداختن توانایی نسل های آینده برای رفع نیازهای خود» ارائه کرد (کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه، 1987).
- همچنین آن ها می توانند باگ های سفر را یافته و برای سفرهای بعدی برنامه ریزی دقیق تری ارائه دهند.
- مثلا کانتاس که یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی استرالیاسات، اولین شرکتی بود که استفاده از این نرم افزار را برای بهبود عملکرد خود، استفاده کرد.
- نقش زبان عربی در گردشگری سلامت ایران بسیار اهمیت دارد، زیرا بسیاری از کشورهای منطقه با زبان رسمی عربی اداره شده و نیاز به مترجم همراه برای گردشگرانی که به زبان عربی صحبت می کنند، ضروری است.
- این فناوری ساده به مهمانان کمک می کند تا جست وجوی بهتری داشته و رزرو خود را تایید کنند.
همچنین گردشگری هوشمند با ارائه خدمات بر مبنای اطلاعات شخصی\u200f سازی شده و اثربخش بر اساس نیازهای توریست و جای پای دیجیتالی او (که از کلان داده گرفته شده است)، استراتژی\u200f ها و تصمیم\u200f گیری کسب\u200f وکارها و سازمان\u200f های گردشگری را تغییر داده است. همچنین با استفاده از کلان\u200f داده \u200fها و تحلیل آن\u200fها می \u200fتوان خدمات گردشگری و مراکز رفاهی را بهبود بخشید. برخلاف سایر کشورهای خارجی که به مناطق روستایی و کشاورزی به عنوان پتانسیل جذب توریست نگاه میشود، در ایران هنوز به جایگاه مطلوبی در این زمینه دست پیدا نکرده ایم. البته این بدان معنا نیست که این شیوه ی جذب گردشگر در ایران اصلا جایگاهی ندارد، بلکه منظور این است که با توجه به داشتن شرایط ایده آل و مردم خونگرمی که بهترین میزبان برای گردشگر می باشند، هنوز بدرستی این بخش مدیریت نشده است. نمونه های موفق گردشگری کشاورزی در ایران را براحتی می توان در ماسوله، ابیانه، کندوان، شاندیز و طرقبه مشهد مشاهده کرد و رونق موجود در این مناطق دلیلی بر اهمیت این نوع جذب گردشگر بر رفاه و رونق اقتصادی منطقه می باشند. یک چت بات هوش مصنوعی را در نظر بگیرید که به پیام رسان اینستاگرام یا فیسبوک متصل شده و می تواند به سوالات مهمانان پاسخ دهد، اطلاعات اولیه را دریافت و آن ها را به پایگاه داده هتل اضافه کند.
گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
گردشگری، امروزه صنعتی بسیار مهم در تمام جهان است و نقش پر رنگی در شکوفایی اقتصادی کشورها ایفا می کند. از زمان ورود یک گردشگر، او برای تامین غذا و اقامت، رفت و آمد، تفریح و گشت و گذار، خرید سوغاتی و کالا، دیدن جاذبه ها باید هزینه کند. این هزینه ها با آوردن ارز به کشور میزبان، به رونق اقتصادی آن کمک می کند.
روانشناسی گردشگری و نظریه
در گردشگری خلاق، گردشگر به تعامل بیشتر آموزشی، اجتماعی، احساسی و همچنین مشاركت با مكان، فرهنگ زندگی و مردم تشویق می شود. مرتبط ساختن صنایع خلاق با گردشگری می تواند تقاضا را افزایش داده، ابتكار در گردشگری را برانگیزد و محصولات گردشگری را دوباره احیا كند. گردشگری خلاق به عنوان جدیدترین مدل گردشگری می \u200fبایست با توجه به ظرفیت \u200fهای فرهنگی و تاریخی مردم شهرها طراحی و پیاده سازی شود. گردشگری خلاق به عنوان نسل جدید گردشگری بعد از گردشگری انبوه و گردشگری فرهنگی، طلایه دار و پیشرو تازه نفس صنعت گردشگری است. كارشناسان، «گردشگری خلاق» را بعد از گردشگری ساحل (سفر اوقات فراغت و برای استراحت) و گردشگری فرهنگی (متمایل به فرهنگ و موزه ها)، نسل جدید گردشگری قلمداد می\u200f كنند. گردشگری خلاق با شعار «موزه های كمتر، میدان های بیشتر» بر انجام فعالیت \u200fهای تجربی و تعامل ژرف\u200fتر با زندگی واقعی فرهنگی در شهرها تمركز می\u200f كند؛ در واقع در نسل سوم گردشگری، گردشگر شبیه یك شهروند رفتار می\u200f كند.
تداوم اعتصاب کارکنان اسپوتنیک ترکیه پس از یک ماه
با این سیستم اگر مسافر در مسیر دچار مشکل شود، جی پی اس سریعا درخواستی مبنی بر کمک و حاوی موقعیت مسافر برای مدیر ارسال می کند. بنابراین می توان در کوتاه ترین زمان ممکن به کمک مسافر رفته و مشکل را برطرف نمود. هر چه یک تور مسافرتی با برنامه تر و دقیق تر اجرا شود، هماهنگی ها بیشتر بوده و مسافران احساس بهتری خواهند داشت.